Bij Fiola kan ik mezelf zijn!

In 2021 hielden we een tevredenheidsbevraging bij alle cliënten van Fiola. Deelname was mogelijk via mail, brief of telefoon. We ontvingen 531 antwoorden.

De algemene tevredenheid scoort hoog: cliënten geven ons 8,77/10

Bij de vraag wat belangrijk gevonden wordt als het gaat over goede ondersteuning, steken een goed gesprek, een luisterend oor en vertrouwen er met kop en schouders boven uit. Ook een open dialoog, respect en eerlijkheid worden veel vernoemd.

Enkele reacties:

‘Het feit dat het over alle aspecten van de zorg kan gaan, spanningen in het gezin, moeilijkheden in de verstandhouding met broers en zussen, school… Voor ons is Fiola de enige instantie waar we zo’n integrale begeleiding krijgen.’

‘De frequentie is mee geëvolueerd met de gezinssituatie en de al dan niet aanwezige problemen. Zo is het goed’.

‘Ik ben heel erg dankbaar dat ze er is voor mij. Ik leer veel stapjes doen. Dank u wel aan team en dank je wel dat jullie er zijn voor ons.’

‘Ik en mijn gezin waren heel tevreden. Ik zal het aanraden voor wie begeleiding nodig heeft.’

‘Wij zijn heel tevreden over de ondersteuning, begeleiding die we krijgen. Alles wordt steeds heel erg duidelijk uitgelegd en er worden ook goede afspraken gemaakt.’

‘Ik voel mij erkend door Fiola, erkend in mijn handicap, wat zo’n meerwaarde is voor mij. Bij Fiola kan ik mezelf zijn!’

De gegeven opmerkingen nemen we zeker mee. Zo vermelden verschillende personen dat in de eerste coronagolf de fysieke begeleidingen grotendeels wegvielen. Het persoonlijk contact met de begeleider werd gemist. Enerzijds werd de meerwaarde van online gesprekken toen ervaren, anderzijds worden de beperkingen hiervan aangegeven.